A két autó sok szempontból más világ. A Jogger mellett (azon túl is, hogy eltelt kb. 10 év) fegyvertény, hogy a korábbi Dákó modellekhez képest ez már nem az aktuálisnál korábbi, tehát elavultabb Renault platformra épül, hanem megkapta ugyanazt, amire az anyacég jelenleg is építkezik. Ettől még az autó méreteihez képest könnyű, de ennek sokkal több összetevője van, mint maga a lemezvastagság. Ez egyébként önmagában nem sokat befolyásol az autó ütközésbiztonságából, a karosszéria merevségét inkább az utascella (tehát a vázszerkezet) határozza meg, ami nyilván nincs Volvo szinten, de nem gondolom, azt sem, hogy gagyi lenne mondjuk egy Suzukihoz, SsangYonghoz vagy MG-hez képest. Vezetve nem érezni merevségi problémákat, de családdal nem is feszegettem a határait. A műszaki megoldások a Joggerben is tekinthetők elavultabbnak (pl. óracsoport, kijelzők, kapcsolók, kényelmi funkciók működése, ez mind a közös Dacia LEGO-ból jön) mondjuk egy mai Renaultnál, de nem is mondta senki, hogy egy ligában játszanak, nekem ezek nem fájtak, különösen az árcédula ismeretében nem. A kényelemmel nem volt gondom, de persze ne hasonlítsuk egy felső középkategóriás egyterűhöz. Összegezve, az a bizonyos lóláb szerintem ott lóg ki, ahol a legkevésbé fáj.
Pár éve még a Lodgy gondolatával kacérkodtam és a fő érvem ellene végül az lett, amit sokfelől olvastam és hallottam, hogy olcsóságának oka egyrészt a biztonságból való lejjebb adás (vékony lemezből készült könnyű, de sokkal kevesebb energiát elnyelő karosszéria), másrészt az ahol csak lehet régebbi, ezáltal olcsóbb de potenciálisan problémásabb, avagy kevésbé kenyelmes (tudom, muszáj kompromisszumokat hozni) műszaki megoldások alkalmazása. Te mit tapasztaltál, ezek fellelhetőek a Jogger-nél?
Köszönöm! Jogosak a felvetéseid. Az "alig használt" kategóriánál ezért is hivatkozom a nyugati piacokra, ott a hazainál azért még mindig gyakoribbak az ilyen vételek. De kétségtelen, hogy igen körülményes megtalálni a megfelelőt, pláne, ha az általad taglalt szempontokat is szem előtt tartjuk. Az én személyes becsípődésem a témában, hogy nem szeretem, ha sok pénzem "áll" autóban, így kiemelten fontosnak tartom, hogy minél kevesebb pénzért jussak minél magasabb használati értékhez (a különbözet meg inkább fialjon valami befektetésben). Ez így persze megint csak sok meló, de mindenkinek megvan a maga vesszőparipája.
Köszi, nagyon jó kis, poszt remélem kikerül majd címlapra is.
Csak pár gondola kiegészítének:
„akik pénzügyi tudatosságból vesznek (rendszerint) alig használt autót.”
Felszínesen nézve ez lenne a nyilvánvaló, hiszen mindenki tudja hogy „amint kigurul a kocsi a szalonból, a felét éri”, csakhogy ez több szempontból sem igaz: 1. az új autót se nagyon szokták 100%-on rendelni (egy öregedő prémiummodellnél akár 30%-ot is le lehet alkudni még rendelésnél is). A másik dolog hogy a piac sem úgy fest ahogy az ember reméli, aki újonnan vesz autót az sem szereti 2-3 évente cserélni így a használtpiac elfogadható árú része 5 év felett, elég sok km-rel és nem feltétlenül tetszetős színekkel vagy kellően felszerelt modellekből ál. „Alig használt autó” nem nagyon létezik
Az új autók árának jelentős részét a felszereltség teszi ki, és az extrák személyre szabhatósága jelentős árelőnyt jelenthet az újonnan vásárolt autó felé. Hiába jobban motorizált vagy felszerelt a kiszemelt használtautó, ha nem akarok felárat fizetni a magasabb regadóért és biztosításért vagy opciókért ami nem akarok. Szóval az új autó nem is válik annyira észszerűtlenné, főleg ahol kedvezményesebb a cégautó juttatási rendszer.
Köszi! Igyekeztem minél több nem amerikai érintettségű vagy helyszínű filmet válogatni. Néhány nagy klasszikus éppen ezért sem került bele, még ha "szakmailag" egyértelműen ott is lenne a helye.
Welcome !(csak most találtam rá a blogodra :) ).
Sok sikert a cikkekhez, eddig élvezettel olvasom, be is követtelek, mert a posztok többsége nagyon évezetes és/vagy érdekes :)
Korrekt lista, mi ezt pár éve autós üldözésekkel állítottuk össze a blog.hu-n (azóta volt egy költözés egzostive.com/minden-idok-15-legjobb-autos-uldozese/ ) .
A Pogány madonna és a Dögkeselyű inkább csak a hazai volta miatt, abban a környezeteben volt ütős (ahogy az ezeröcsi is csak a keleti autólfottában). Ellenben a Rázós futam még mindig élvezetes (na jó egy két pillanat ott sem öregedett szépen) .
Azért érdemes kicsit körülnézni a régi filmek között, ez egy olyan terület ahol a CGI nem tudta maradéktalanul felülírni a technológiát.
Live and Let Drive
Live and Let Drive
Utolsó kommentek:
Komjáthy Dénes 2024.01.24. 13:39:10
Bejegyzés: Zenék autózáshoz
Ződ2000 · http://egzostive.com 2024.01.24. 10:21:02
Van ami ebből a playlistembe megy most :)
Bejegyzés: Zenék autózáshoz
Komjáthy Dénes 2023.11.24. 10:32:52
Bejegyzés: Kelet-Közép Európa nagycsaládosai, ebbe üljetek!?
MrTeacher621 2023.11.24. 09:49:01
Bejegyzés: Kelet-Közép Európa nagycsaládosai, ebbe üljetek!?
Komjáthy Dénes 2023.11.16. 20:43:50
Bejegyzés: Újat vagy használtat?
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.11.16. 15:54:41
Csak pár gondola kiegészítének:
„akik pénzügyi tudatosságból vesznek (rendszerint) alig használt autót.”
Felszínesen nézve ez lenne a nyilvánvaló, hiszen mindenki tudja hogy „amint kigurul a kocsi a szalonból, a felét éri”, csakhogy ez több szempontból sem igaz: 1. az új autót se nagyon szokták 100%-on rendelni (egy öregedő prémiummodellnél akár 30%-ot is le lehet alkudni még rendelésnél is). A másik dolog hogy a piac sem úgy fest ahogy az ember reméli, aki újonnan vesz autót az sem szereti 2-3 évente cserélni így a használtpiac elfogadható árú része 5 év felett, elég sok km-rel és nem feltétlenül tetszetős színekkel vagy kellően felszerelt modellekből ál. „Alig használt autó” nem nagyon létezik
Az új autók árának jelentős részét a felszereltség teszi ki, és az extrák személyre szabhatósága jelentős árelőnyt jelenthet az újonnan vásárolt autó felé. Hiába jobban motorizált vagy felszerelt a kiszemelt használtautó, ha nem akarok felárat fizetni a magasabb regadóért és biztosításért vagy opciókért ami nem akarok. Szóval az új autó nem is válik annyira észszerűtlenné, főleg ahol kedvezményesebb a cégautó juttatási rendszer.
Bejegyzés: Újat vagy használtat?
Komjáthy Dénes 2023.11.16. 13:23:55
Bejegyzés: A legjobb autós filmjelenetek (szerintem)
Komjáthy Dénes 2023.11.16. 13:21:23
Bejegyzés: Prológus
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.11.16. 10:25:56
Sok sikert a cikkekhez, eddig élvezettel olvasom, be is követtelek, mert a posztok többsége nagyon évezetes és/vagy érdekes :)
Bejegyzés: Prológus
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.11.16. 10:23:52
A Pogány madonna és a Dögkeselyű inkább csak a hazai volta miatt, abban a környezeteben volt ütős (ahogy az ezeröcsi is csak a keleti autólfottában). Ellenben a Rázós futam még mindig élvezetes (na jó egy két pillanat ott sem öregedett szépen) .
Azért érdemes kicsit körülnézni a régi filmek között, ez egy olyan terület ahol a CGI nem tudta maradéktalanul felülírni a technológiát.
Bejegyzés: A legjobb autós filmjelenetek (szerintem)